Najnowsze artykuły

Dlaczego uczniowie po wyleczeniu powinni...

"Ludzie nigdy nie zmieniają się dlatego, że są zagrożeni lub pod przymusem. Nigdy. Zmieniają się, ponieważ widzą coś, co sprawia, że ich życie...

Czytaj Więcej

Reklamy alkoholu zostały zakazane na terenie Nowego Jorku

Ponad rok po tym, jak zarząd Metropolitan Transportation Authority zakazał reklamowania alkoholu w nowojorskich autobusach, wagonach metra i na stacjach, miasto Nowy Jork idzie w ślady innych miast, takich jak Los Angeles, Filadelfia i San Francisco - zakazując reklam alkoholu na większości nieruchomości będących własnością miasta.

Burmistrz Bill de Blasio wydał zakaz reklamy alkoholu w drodze rozporządzenia wykonawczego, które weszło w życie w trybie natychmiastowym - dotyczy to większości obiektów będących własnością miasta, takich jak wiaty przystankowe, kioski, kosze na śmieci i kioski Wi-Fi LinkNYC. Z zakazu wyłączone są miejsca, w których serwuje się alkohol, takie jak Citi Field.

"Nie ma wątpliwości, że zbyt wielu nowojorczyków zmaga się z poważnymi problemami związanymi z nadużywaniem substancji psychoaktywnych, w tym z nadmiernym piciem alkoholu" - powiedział burmistrz Bill de Blasio w oświadczeniu.

"Zbyt wiele zgonów związanych z alkoholem".

Miejski departament zdrowia twierdzi, że w 2016 roku na nowojorskich oddziałach ratunkowych odnotowano ponad 110 000 wizyt związanych z alkoholem. Prawie 2000 nowojorczyków zmarło w tym samym roku z przyczyn związanych z alkoholem, w tym z powodu chorób wątroby i wypadków śmiertelnych spowodowanych jazdą samochodem.

"W Nowym Jorku obserwujemy zdecydowanie zbyt wiele zgonów związanych z alkoholem" - powiedział komisarz ds. zdrowia dr Oxiris Barbot. "Wiemy, że kontakt z reklamami alkoholu może prowadzić do częstszego picia większej ilości alkoholu, co może być szkodliwe, a nawet śmiertelne".

Według badania z 2017 r. biedniejsze dzielnice Nowego Jorku, w których mieszkają głównie czarni i Latynosi, były już narażone na nieproporcjonalnie dużą liczbę reklam alkoholu w metrze. Te same dzielnice mają niższy poziom wykształcenia i większą liczbę dzieci, są więc bardziej narażone na ryzyko nadużywania alkoholu, a dalsze wdrażanie reklam tylko zaostrzyłoby problem.

Distilled Spirits Council nazwała zakaz "nietrafionym i niepopartym badaniami naukowymi". Wiceprezes grupy, Jay Hibbard, dodał: "Badania są jednoznaczne - to rodzice i inni dorośli, a nie reklamy, są najbardziej wpływowymi czynnikami w podejmowaniu przez młodzież decyzji o piciu lub niepiciu alkoholu. "

Zajęcie stanowiska

Jednak w badaniu z 2016 r. przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą Rand Corp. 589 dzieci w wieku od 11 do 14 lat korzystało z komputerów kieszonkowych, aby rejestrować, ile razy w ciągu dnia widziały reklamę alkoholu. Zespół badawczy ustalił, że dzieci biorące udział w badaniu były narażone na średnio trzy reklamy związane z alkoholem dziennie. Stwierdzono, że dzieci afroamerykańskie i latynoskie widziały dwa razy więcej reklam niż ich biali koledzy. Mógł to być zbieg okoliczności, ale mógł to być również w dużej mierze skutek działań marketingowych skierowanych do tych grup demograficznych.

"Może nie brzmi to jak dużo, jeśli myślimy o tym dzień po dniu" - powiedziała CNBC współautorka badania, Rebecca Collins. "Ale w dłuższym okresie czasu jest to około 1000 reklam rocznie. Faktem jest, że reklamy alkoholu są częścią codziennego życia dzieci".

Chociaż, rozbicie statystyk ujawniło kilka ciekawych wzorów, a także niespodzianek dla badaczy. Na przykład, największy odsetek reklam alkoholu, które dzieci widziały, nie pochodził z telewizji czy Internetu, ale z zewnętrznych billboardów.

Pomimo przewidywanej utraty wpływów z reklam w wysokości około 3 milionów dolarów rocznie, władze miasta twierdzą, że warto spróbować ograniczyć skutki problemowego picia alkoholu. W roku podatkowym 2018 reklama alkoholu przyniosła miastu 2,7 miliona dolarów. Reklamy te zajmują około 3% powierzchni reklamowej będącej własnością miasta.

"Zbyt wiele osób w naszym mieście zmaga się z nadmiernym piciem, a nieodpowiedzialne reklamy alkoholu pogarszają ten problem - szczególnie, gdy są skierowane do społeczności kolorowych" - powiedziała Pierwsza Dama NYC Chirlane McCray. "Dziś Nowy Jork podejmuje działania w celu ochrony zdrowia i dobrego samopoczucia wszystkich naszych społeczności".